hero-img

De hele regio werkt zich omhoog Campagnes die de mens centraal zetten.

Duurzame jobs bij maatschappelijk verantwoorde werkgevers. Als doelstelling voor een hele regio kan dat tellen. Actiris, de Brusselse dienst voor arbeidsbemiddeling, maakt er onafgebroken werk van.

Als strategische partner vertalen wij hun missie naar de buitenwereld. We doen dat met interne communicatie en change communication, met grote en kleine live events — door de medewerkers van Actiris te betrekken in échte belevingen. Empathie, dat is de motor.

Wij verbinden Actiris met de Brusselse werkzoekenden. For real.

DE KWALITEITSREFLEX

Ben jij al eens het gezicht van een campagne geweest?

Verdubbelen in aantal medewerkers in amper een paar jaar, dat is pas een challenge als organisatie. Als je dan ook de interne kwaliteit op peil wil houden, moet je er continu aandacht voor vragen.

Dat tastbaar maken, deden we met een campagne in een herkenbare look & feel en met de juiste dosis humor om het Actiris-team actief te betrekken. Met de juiste inzichten, co-creatie, gamification en gewoon veel plezier hebben we De Kwaliteitsreflex stevig verankerd in de hele bedrijfscultuur.

900

Medewerkers bereikt per communicatie uiting

16

Verschillende contactpunten

WAT DOE JIJ BIJ ACTIRIS?

Waarden toevoegen aan content-gedreven communicatie.

Actiris belooft ‘kwaliteit voor iedereen’ in haar overeenkomst met de overheid. Het zijn de medewerkers die deze belofte moeten waarmaken. Om de collega’s te betrekken en hen te doen beseffen dat hun persoonlijke expertise ertoe doet, stelden we hen een simpele vraag: wat doe jij voor meer werkgelegenheid in Brussel?

We produceerden podcasts en vlogs, publiceerden diepte-interviews op persoonlijke social media accounts en interne kanalen. Door die persoonlijke connectie te benadrukken, werd de campagne de focus van de communicatiestrategie van Actiris.

“Het team van The Oval Office heeft ons weer weten te verrassen. Met hun strategisch inzicht en hun originele aanpak hebben ze de boodschap vertaald door onze volledige employee journey heen.”
Sander Laridon, Communication Director, Actiris