hero-img

Nieuwe gewoontes, nieuwe tarieven

Wat veranderde op 1 januari 2023? Zoals elk jaar: heel veel, maar wat de Vlaming zich zal blijven herinneren, is de verhoging van de elektriciteitsfactuur. We werkten voor de VREG (de Vlaamse Energieregulator) een sensibiliseringscampagne uit die de burger een beter zicht gaf op zijn  elektriciteitsgebruik én informeerden hen tegelijk over de nieuwe nettarieven.

Een leuke, wervende campagne, waarin een elektriciteitsdraad - dé drager bij uitstek - letterlijk als figuurtje tot leven kwam. Hoe verder het figuurtje stapt, hoe meer geëlektrificeerd zijn wereld wordt. Op het einde van zijn wandeling verandert er voor de mens niets, want het elektriciteitsnet is perfect in staat om in de stijgende vraag naar elektriciteit te voorzien.

Bij deze campagne stond de tv-spot centraal en nodigde hij de kijker uit om eens zijn licht op te steken bij www.nieuwenettarieven.be. Dankzij clevere native advertising, een content marketing campagne en een tv- en online campagne zijn Vlamingen nu veel beter geïnformeerd.

+ 320k

Euro mediawaarde

Services

  • Integrated Communication