hero-img

UHasselt zet in op wat studenten en medewerkers zelf willen

Cum laude afstuderen? Dat ligt ver achter ons. Vandaag zijn we experts in ‘de universiteit van het leven’, en werken we nog steeds heel graag samen met universiteiten, zoals UHasselt. Sinds 2020 zijn we voor hen de vaste marketing- en communicatiepartner, en dokteren we jaarlijks met veel goesting een marketingplan uit, voor zowel interne als externe communicatie. 

Een voorbeeld? Sure! Met de ‘Wat wil jij’-campagne wilden we de rekrutering van nieuwe studenten en werknemers kracht bijzetten. En wie beter dan de student en de werknemer zelf kon daar de hoofdrol in spelen? We stelden ze een aantal pertinente vragen over UHasselt en kregen bijzonder waardevolle antwoorden in return, waarin vooral de USP’s van het unieke onderwijsmodel aandacht kregen.   

Met ‘Wat wil jij?’ wilden we vooral in eerste instantie studenten aanspreken. Voor velen een uitdagende vraag - wat wil je nu echt zélf? - omdat heel wat studenten zich, zeker wat studiekeuze betreft, nog te veel laten beïnvloeden door ouders, leerkrachten en vrienden. 

De campagne is bijna volledig digitaal, met een social advertising campagne, programmatic buying, een radiospot op Spotify, webradio en video’s. Daarnaast bereiken we de studenten waar ze fysiek aanwezig zijn via digital out-of-home, een cinemaspot, advertenties in cursussen, affiches in middelbare scholen en een postkaart voor laatstejaars.

Bekijk hier de campagne

+ 33%

social media bereik

Services

  • Employer Branding
  • Digital & Social