hero-img

Natuur & Bos bloeit open op sociale media

Wil je online engagement? Zorg dan voor schattige diertjes en mooie natuurfoto’s. Agentschap voor Natuur & Bos heeft dat goed begrepen. Naast dat soort thumb stopping content wil het Agentschap voor Natuur & Bos ook ernstiger boodschappen brengen rond regelgeving en beleid. En daar verschijnen wij in de picture. Sinds 2020 ontwikkelen we een SoMe-langetermijnstrategie waarbij we populaire snackable content afwisselen met meer serieuze topics. Zo organiseren we bijvoorbeeld vaak online wedstrijden en zorgen we voor Instagram Story-quizjes.

Elk jaar zetten we onze schouders onder een grote campagne. In 2022 zetten we met onze Who’s The Bos-campagne bijvoorbeeld 30 natuurlopen van Natuur & Bos en Sport Vlaanderen in de kijker. Het doel was om de Vlaming uit te dagen om de natuurlopen uit te testen en erover te posten op hun eigen sociale media. Influencers zoals Saartje Vandendriessche, Pieter Timmers en Maarten Van Gramberen sprongen mee op de kar. We kregen - ondanks een beperkt campagnebudget - honderden Vlamingen effectief aan het lopen, mét als leuke outcome heel wat online organische zichtbaarheid.  

In totaal wisten we het aantal volgers op Facebook en Instagram met 10% te doen groeien en op LinkedIn zelfs met 30%. Sinds de implementatie van onze langetermijnstrategie zag ANB een significante stijging van de organische cijfers, zowel qua bereik als qua engagement.

+70%

organisch engagement 

Services

  • Content Creation
  • Social