hero-img

Empathy Value Index

Consumenten identificeren zich tot 4 keer meer met empathische merken.

De verschillende crisissen die we momenteel gelijktijdig meemaken zorgen ervoor dat merken continu in change modus zitten. Ze moeten zich aanpassen aan de steeds sneller veranderende wereld én aan de nieuwe verwachtingen en behoeften van consumenten.

Empathisch communiceren is dé sleutel tot verbinding. Ons tweede Empathy Value Index onderzoek bevestigt dat empathie niet enkel één van de belangrijkste pijlers van menselijke interactie is maar ook de weg die merken en bedrijven moeten volgen om sterke en duurzame connecties met hun klanten te creëren.

Als communicatiebureau evolueert ook onze rol. Meer dan ooit willen we onze klanten helpen en begeleiden in het beter begrijpen van hun doelgroepen en communicatie te ontwikkelen die beantwoordt aan hun verwachtingen en leefwereld.

For Real!

Download het Empathy Value Index rapport Ontdek de resultaten voor de automotive sector Ontdek de resultaten voor de energiesector Ontdek de resultaten voor de telecomsector

Het Empathy Value Index-model is het eerste evidence-based onderzoek dat de correlatie onderzoekt tussen empathie en merken.

  • Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met het marketresearchbureau InSites Consulting, van 26 september tot 6 oktober 2022. 
  • We onderzochten 120 merken uit 9 sectoren via een representatieve steekproef van 2400 Belgische consumenten. Elk merk werd gequoteerd door minstens 100 gebruikers.

Enkele verrassende resultaten:

  1. 63% van de Belgen vindt empathie bij merken belangrijk.

  2. Merken scoren laag qua empathie.

  3. Hoe hoger de empathiescore, hoe sterker het merk presteert op marketing KPI’s (awareness, consideration, purchase intention, loyalty) en NPS.

Hoe empathisch is uw merk?

Empathische merken halen hun marketing KPI's sneller.

Als u meer wilt weten over hoe uw merk presteert op de Empathy Value Index, individueel of in vergelijking met uw concurrenten, neem dan zeker contact met ons op.

We ontwikkelden een reeks workshops die de perceptie van uw merk blootleggen en leiden tot aanbevelingen om de empathie van uw merk te verhogen en dus ook uw marketingdoelstellingen te bereiken.

Contacteer onze Strategy Director Bart De Leeuw: bart@theovaloffice.be +32 486 13 91 51

Download het Empathy Value Index rapport Ontdek de resultaten voor de automotive sector Ontdek de resultaten voor de energiesector Ontdek de resultaten voor de telecomsector