The Oval Office wint Best Of Content Award voor campagne ABVV-Metaal

Net in de week dat de sociale verkiezingen van start gaan werd de experience-driven communicatiecampagne die The Oval Office samen met ABVV-Metaal heeft uitgewerkt naar aanleiding van de eerste fase van sociale verkiezingen bekroond met een BOCA Award. De geïntegreerde “STA MEE OP”-campagne omvatte een brede mix van print, online, audio en live communicatie. Door de corona-crisis werden de sociale verkiezingen die oorspronkelijk voorzien waren in mei uitgesteld naar november. Een tweede fase van de campagne liep tussen september en november.

Verkiezingscampagne zet content centraal

Sociale verkiezingen zijn een ijkmoment in het sociale leven van een onderneming. Werknemers verkiezen hun vertegenwoordigers in de overlegorganen voor vier jaar. Om de kandidaten, militanten en delegees van ABVV-Metaal te ondersteunen in hun communicatie naar de kiezers, ontwikkelde The Oval Office in co-creatie met de communicatiedienst van ABVV-Metaal de STA MEE OP!-campagne. Zowel heel praktische als meer inhoudelijke en inspirerende content op maat van de verschillende doelgroepen werd gecreëerd en gedeeld via een geïntegreerde mix van tools en media.

Experience driven communicatie

De campagne koos zowel in content als formats voor persoonlijke belevingen. Zowel in online magazines, podcasts, nieuwsbrieven als op sociale media lag de focus op getuigenissen van lokale militanten en delegees. Naast de gebruikelijke communicatiekanalen ontwikkelde het bureau ook een aantal extra middelen zoals bedrijfskranten, interactieve tools en een reeks live evenementen en deed het beroep op slamdichter Marijn ‘Bekvegter’ Nelen om twee teksten te schrijven en te performen.

 

Credits

Client:  ABVV-Metaal
Client contacts: Marc Lenders, Mariëlle Degeeter, Dania Paternini
Agency: The Oval Office
Content creation: Janne Roelen, Joke Hofmans, Tom Goossens, Els Keuleers, Jesse Claes, Marie-Julie Dellaert
Creation & design: Roel Craen, Maurice Calle
Social: Egon Buyck
Live experiences: Melina Beckers, Vincent Thijs

Challenged?

Leave your contact details and download our key insights to see how you can add an emotional impulse to your campaign.