THE OVAL OFFICE, RAF WALSCHAERTS EN NABIL MISSOUMI WAARSCHUWEN IN ONLINE THEATER VOOR DE GEVAREN VAN CHEMISCHE HUISHOUDPRODUCTEN

In opdracht van de FOD Volksgezondheid en het Antigifcentrum lanceerde The Oval Office een vervolgcampagne rond het thema ‘Lezen voor gebruik’. Omdat jaarlijks 5000 kinderen - vaak tussen 1 en 5 - slachtoffer zijn van ongevallen met chemische huishoudproducten is er deze keer gekozen om het publiek te sensibiliseren aan de hand van drie videoverhalen gebracht door acteurs Raf Walschaerts en Nabil Missoumi. De drie poëtische vertellingen konden worden bekeken  op Facebook. Een verhaaltje duurt 5 minuten. Elke keer wordt er een ander verhaaltje verteld. De video’s zijn nadien ook te bekijken op www.lezenvoorgebruik.be.

Voor deze tweede campagne ‘Lezen voor gebruik’ vertellen Raf Walschaerts en Nabil Missoumi samen met kleutertheater 4Hoog en filmmaker Jonas Baeckeland het verhaal van Arne, Nova, Laura, Ruby, Diego en Mathéo. Ouders en kleuters kijken en luisteren samen, via Facebook, naar het verhaal. Voor de kleuters gewoon een mooi verhaal, voor de ouders een mooi verhaal mét een boodschap: Let op. Kinderen kijken anders naar de wereld rondom hen. Naar het leven. Ook naar spullen en producten thuis.

Jaarlijks vinden ongeveer 5.000 ongevallen plaats met jonge kinderen en chemische producten. Kinderen van 1-5 jaar zitten in een eerste levensfase waarin ze hun omgeving verkennen en de neiging hebben alles in de mond te steken. Het is belangrijk om hier als ouder van bewust te zijn, en het etiket te lezen van gevaarlijke producten om zo die ongevallen eenvoudig te vermijden. De aantrekkelijke verpakkingen van chemische producten kunnen immers onbedoeld de aandacht trekken van kinderen.

Credits
Client: FOD Volksgezondheid
Client contact: Jona De Leye
Agency: The Oval Office
Account team: Line Reynaert, Eva Verhofstadt
Creative: 4Hoog productiehuis, Raf Walschaerts & Nabil Missoumi
Production: Jonas Baeckeland (Blauwhuys) & Bart Sels (InBeeld)
Social: Egon Buyck

Challenged?

Leave your contact details and download our key insights to see how you can add an emotional impulse to your campaign.