Thought Leadership

Sinds we Live Communicatie in 2012 introduceerden in België, hebben we blijvend geijverd voor een meer prominente rol voor merkbelevingen binnen communicatiestrategieën.

Vandaag gebruikt de helft van de Belgische marketeers Live Communicatie, en wordt er bovendien nog een sterke groei verwacht. Dit is slechts één van de conclusies uit het onderzoek dat in opdracht van The Oval Office werd uitgevoerd door Universiteit Gent. We bevroegen meer dan 900 marketeers en communicatiespecialisten over het gebruik van offline en online merkervaringen als communicatiemiddel in hun bedrijf of organisatie.

Uit een tweede onderzoek, naar aanleiding van de COVID-19 crisis, gaf 80% van de communicatieprofessionals aan dat ze het feit dat ze niet meer live (via events en brand activation) mogen communiceren met medewerkers en klanten, een groot gemis vinden. En bijna 9 bedrijven op 10 (87%) zegt tijdens de COVID-19 crisis meer te communiceren met medewerkers en 6 op 10 (60%) is ook meer met klanten gaan communiceren.

Waarom gebruiken Belgische marketeers en communicatieprofessionals Live Communicatie?

Omdat het de sleutel is tot:

merkbewustheid
32%
engagement
30%
verkoop & lead generatie
25%
merkvoorkeur
24%
sociale media interactie
19%
free publicity & media
16%

Wie maakt gebruik van
live communicatie?

car
Automotive
74%
glass
FMCG
66%
screen
ICT
52%
cart
Retail
51%
people
Services
50%
construct
Bouw
48%
truck
Transport & Logistiek
45%
fabric
Industrie
35%
doctor
Pharma
25%

MERKENGAGEMENT GENEREREN?

ONLINE MARKETING
EVENTS
TV & RADIO
CONTENT MARKETING
BRAND ACTIVATION
DIRECT MARKETING

Member of ACC Belgium

ACC Belgium

Google Partner

Google partner

Guest lectures

IHECS Universiteit Gent Thomas More Artvelde hogeschool Stima