VITO en The Oval Office inspireren bezoekers Clean Vision Summit

Op 18 februari 2020 vond in Mechelen de eerste editie van de Clean Vision Summit plaats, een eendaags congres waarop het Vlaams Instituut voor Technologisch Onderzoek (VITO) bedrijven en investeerders wilde laten kennismaken met een 20-tal ‘cleantech’ innovaties die het ontwikkelde. Mede dankzij de ondersteuning van de live+communicatie-experten van The Oval Office mocht VITO terugblikken op een erg geslaagd evenement.

Eerste editie overtreft de verwachtingen

Hoeveel mensen zullen opdagen voor de eerste editie van een evenement, is vaak koffiedik kijken. Het communicatieteam van The Oval Office stelde een uitgekiende strategie samen, met o.a. partnerships met Kanaal Z en De Tijd, en slaagde er zo in om de vooropgestelde KPI’s van 450 aanwezigen en 50 inschrijvingen voor one-on-one expert talks te halen. De registraties moesten zelfs vroegtijdig stopgezet worden. 

Techfair met inspirerende content

De aanwezigen in het Congres- en Erfgoedcentrum Lamot werden getrakteerd op productvoorstellingen door VITO-medewerkers, keynote-presentaties en gesprekken met experts. Daarnaast was er ook een centrale techfair, een expo-zone waarin we via inspirerende content mogelijke samenwerkingen met VITO uitlichtten.  

Bruno Reyntjens, commercieel directeur: “We hebben ons doel bereikt: het opzetten van een directe communicatielijn met bedrijven. De Summit is een unieke, professionele en gastvrije ontmoetingsplaats gebleken waar onderzoek en bedrijfsleven elkaar hebben gevonden.” 

Kristin Geboers, communication manager: “De teams van The Oval Office speelden een cruciale rol in het succes van deze eerste editie. Hun strategisch en creatief advies op vlak van contentcreatie, evenementiële conceptontwikkeling, communicatieondersteuning en productie hebben geleid tot een geslaagde beleving.

Raamcontract voor evenementen

Dat er een tweede editie van de Clean Vision Summit komt, staat intussen vast. En aangezien The Oval Office begin februari de raamovereenkomst voor VITO-evenementen binnenhaalde, zal die ook door onze live- en communicatieteams in goede banen geleid worden.