UGent opent academiejaar met The Oval Office

Na de succesvolle ‘UGent Groet Student’-campagne van vorig jaar, deed de UGent dit jaar opnieuw beroep op The Oval Office om de opening van het academiejaar in goede banen te leiden. Het bureau ontwikkelde opnieuw een positieve en verfrissende live+communicatie campagne, ditmaal onder de noemer ‘UGent Opent’. 

#UGentOpent

De UGent is een universiteit die durft denken. De universiteit opent daarom niet enkel het academiejaar: het opent deuren, het opent debat en het opent ogen. Om het open karakter van de UGent in de verf te zetten en de studenten een warm welkom te heten, ontwikkelde The Oval Office een kleurrijke stadsbrede campagne. 

Livestream voor de hele UGent-community

Voor het tweede jaar op een rij werden alle UGent-medewerkers in de traditionele stoet van de togati betrokken. Door de grote opkomst kon niet iedereen de officiële openingszitting in de Aula bijwonen. Voor hen werd de Facebook livestream op groot scherm uitgezonden in Opera Gent, waar later op de avond de receptie plaatsvond. Dankzij de livestream – die door journalist Peter Decroubele van commentaar werd verzorgd – hoefden ook de collega’s van UGent Campus Kortrijk en de thuiswerkers niets te missen.

Beleving op Student Kick-Off

Een aantal dagen na de officiële opening was ‘UGent Opent’ ook alom tegenwoordig op de Student Kick-Off. Er werden gadgets uitgedeeld en studenten konden hun kapsel door een haarstylist laten opleuken met één van de faculteitskleuren. Naast het creatief concept, de livestream en de receptie werd ook deze activatie in goede banen geleid door het Gentse team van The Oval Office.