Rebranding maakt Finalyse Group klaar voor de toekomst

Met haar 30ste verjaardag in het vooruitzicht voelde financieel consultancybedrijf Finalyse Group de nood om te reflecteren over zijn brand identity. Hoe worden we gezien, intern en extern? Wat is de perceptie? En klopt dat imago met wie we willen zijn? The Oval Office begeleidde dit proces en ontwierp een volledige nieuwe, passende visuele identiteit en een video.

 Workshop rond kernwaarden

Tijdens een workshop zat The Oval Office samen met Finalyse om de kernwaarden opnieuw helder te formuleren. Al snel werd duidelijk dat de ruggengraat van Finalyse de mensen zijn, zowel de werknemers als de klanten. Ook achter risico-optimalisaties en andere financiële implementaties zitten echte mensen. En het is de doelstelling van Finalyse Group om in de levens van die mensen meer zekerheid te brengen.

Brand book en visuele afgeleiden

Na het scherpstellen van die visie creëerde The Oval Office een nieuwe visuele identiteit: een nieuw logo en een volledig nieuwe huisstijl die werd beschreven in een brand book. De rebranding werd vervolgens concreet uitgewerkt in een nieuw webdesign, toepassingen voor social media, e-mail en presentaties.

Corporate video als kers op de taart

Als kers op de taart produceerde het bureau ook een corporate video die de waarden van Finalyse Group tastbaar maakt.