PUUR Gent pakt uit met #alledagenGent

Na de succesvolle samenwerking van de voorbije twee jaar rond Shop-op Zondag, vroeg PUUR Gent aan The Oval Office om in 2019 een breder communicatieverhaal te brengen dat Gent en al z’n deelgemeenten als authentieke winkelstad promoot.

#alledagenGent

Als kapstok voor de hele campagne bedacht The Oval Office samen met de klant de hashtag #alledagenGent. De hashtag profileert Gent als een echte belevingsstad, waar niet alleen in het weekend maar elke dag van de week iets te doen is. De campagne werd opgesplitst in verschillende maandcampagnes, waarbij elke maand een ander aspect van de stad wordt belicht: de gezinsvriendelijke horeca, de lokale handelaars, de verschillende sfeergebieden, wintershoppen in Gent …

Storytelling met maximale impact

Voor elk maandthema werkt The Oval Office een key story uit, waarrond alle communicatie wordt gebouwd. Om de complexe doelgroep van PUUR Gent doorheen het volledige jaar zo goed mogelijk te bereiken, besloot het team om in elke key story te focussen op een van de vooraf gedefinieerde personae. Zo loopt momenteel de campagne rond Braderie Publique waarbij Joke, jonge mama uit de Gentse deelgemeente Ledeberg, tijdens haar middagpauze rondslentert door de braderiestraatjes.

Centraal staat telkens een korte video die op sociale media wordt gepromoot. Aanvullend wordt voor elke key story, afhankelijk van de boodschap, een passende mediamix geselecteerd. Van tv- en radiospotjes tot bus- en trambanners: The Oval Office zorgt telkens voor het boeken van de mediaruimte, de grafische vormgeving en de productie.

Strategische begeleiding en contentcreatie

Tussen de maandelijkse campagnes door, verzorgt het team van The Oval Office in nauwe samenwerking met de klant ook de algemene contentcreatie en doet het strategische aanbevelingen om PUUR Gent de komende jaren nog meer aan belang en impact te doen winnen.