Nieuwe branding, website en contentstrategie voor Innoviris

Innoviris, het Brussels instituut voor onderzoek en innovatie, ging een samenwerking aan met The Oval Office om zijn communicatiestrategie te versterken. Na een strategische analysefase, werkte het bureau een volledig nieuwe merkpositionering, branding en een nieuwe website uit. Momenteel wordt ook een contentstrategie voor de verschillende online kanalen uitgerold.

Dynamische visuele identiteit

Op basis van een grondige analyse en een brand experience workshop werkte The Oval Office samen met het communicatieteam van Innoviris een nieuwe merkidentiteit uit. Van de aangepaste missie en visie en de baseline ‘We fund your future’ – die beter uitdrukken waar het merk Innoviris vandaag voor staat – tot een volledig geüpdatete visuele identiteit.

Trouw blijvend aan het merkbeleid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, werd gekozen voor een logo in modern donkerblauw en grijs. We voegden een grafisch element toe dat staat voor dynamiek en vooruitgang en in creatieve toepassingen ook apart gebruik kan worden. Ook de rest van het kleurenpalet kreeg een update, net als de lettertypes, het beeldgebruik en tal van praktische toepassingen. Alles werd gedetailleerd omschreven en vastgelegd in een brandbook.

Optimale online user experience

Op basis van de rebranding, nam The Oval Office ook het design en de ontwikkeling van de nieuwe website voor z’n rekening. Onder meer via een intuïtieve zoekmodule is sterk ingezet op het optimaliseren van de user experience. Ook kreeg storytelling een centrale plek. Binnen het concept ‘Brussels, City of Innovators’ maken bezoekers van de website kennis met de mannen en vrouwen die de toekomst van Brussel vormgeven, dankzij de steun van Innoviris.

Multichannel contentstrategie

Om Innoviris sterker te positioneren als dynamische financierder van innovatie in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, is tot slot ook een contentstrategie uitgewerkt voor de website, de newsletter en de verschillende social mediakanalen. Het is een gesegmenteerde aanpak, zo veel mogelijk op maat van de noden en verwachtingen van de verschillende doelgroepen en stakeholders van Innoviris.