LEZ is more voor Stad Gent

Om de inwoners en bezoekers van Gent een gezondere leefomgeving te bieden, wordt in januari 2020 een lage-emissiezone ingevoerd. De meest vervuilende auto’s mogen de binnenstad dan niet meer in. The Oval Office staat in voor de ontwikkeling van de volledige, drie jaar durende live + communication campagne. Centraal daarin staan de slogan: ‘LEZ is more: minder oude wagens, meer ademruimte’ en illustraties van de Gentse grafisch ontwerper Musketon.

Gerichte communicatie

De uitdaging van de campagne is om alle betrokken doelgroepen – inwoners, professionals, bezoekers – op een juiste manier te informeren over de concrete oplossingen voor hun persoonlijke situatie. Na een algemene kick-off met persmoment en een online campagne, wordt nu via garagehouders, autokeuringscentra en andere intermediairen gericht gecommuniceerd door middel van brochures en affiches.

Draagvlak creëren

Naar burgers wordt via video storytelling, het inzetten van partners en activaties op Gentse evenementen verder gebouwd aan een breder draagvlak voor de LEZ in Gent. Een korte animatievideo legt uit waarom de Stad Gent een LEZ invoert en wat de gezondheidsrisico’s zijn als er geen actie ondernomen wordt. Op het klimaatfestival Gent aan Zee op zondag 6 mei, werden bezoekers aan de hand van een ludieke animatie met kop-van-jut geïnformeerd over de slooppremie voor oude wagens.