‘Ja Aloha!’, The Oval Office ontwerpt campagnebeeld Gentse Feesten

The Oval Office mocht de campagne van de komende Gentse Feesten bedenken en ontwerpen. Het campagnebeeld en de slogan ‘Ja Aloha!’ zijn een ode aan het water in de stad en tonen de open en verwelkomende houding van de surfcultuur. The Oval Office werd gekozen na een minicompetitie met twee andere bureaus. 

Ode aan het water

Gent is verbonden met het water en de Gentse binnenwateren brengen leven en dynamiek in de stad. Het campagnebeeld van de Gentse Feesten 2019, in de typische vintage posterstijl van de jaren ’50 en ’60, is dan ook een ode aan het water. Centraal op het beeld staat een hedendaags koppel feestvierders, met de cocktail in de hand en bloemenkrans aan. Ze stralen de uitgelaten en ontspannen sfeer uit die Gent 10 dagen lang onderdompelt.

Annelies Storms: Gents schepen van Feesten: “We zien een surfend koppel festivalgangers op een vloedgolf van feestvreugde, fun, muziek, cultuur en theater die 10 dagen lang denderend door de stad stroomt. Het is een vrolijk, zomers, dynamisch en krachtig campagnebeeld, net zoals de Gentse Feesten zelf. Ja Aloha, deze golf wil je toch niet missen?”

‘Ja Aloha’ is een samentrekking tussen het Gentse ‘Ja Allo’ en de gekende begroeting uit Hawaï. Het vat de feestelijke en zomerse sfeer van de Gentse Feesten en het eigenwijze karakter van de Gentenaren samen in één aanstekelijke slogan.

Minicompetitie

De campagne wordt uitgewerkt op affiches, folders, print- en online advertenties.The Oval Office werd gekozen na een minicompetitie met twee andere bureaus. De jury was unaniem in haar keuze. Ook in 2017 ontwierp het bureau de campagne van de Gentse Feesten.