Google brengt retailklanten nu al in eindejaarssfeer

Met de Retail Seasonal Academy stoomt Google zijn retailklanten klaar voor de eindsprint richting de commercieel erg belangrijke eindejaarsperiode. Net zoals voor de succesvolle Retail Seasonal Summits enkele maanden geleden, deed Google beroep op de teams van The Oval Office voor de uitwerking van de merkbeleving in België en Nederland.

Insights in online customer behaviour

De retailsector evolueert en digitaliseert razendsnel. Een heel belangrijke trend binnen die sector is dat uitgaven voor de eindejaarsperiode – denk aan Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis – almaar vroeger gebeuren. In mei organiseerde Google daarom al een Retail Seasonal Summit, als wake-up call. Daar waar de summit zich vooral op strategisch niveau situeert, staat de Retail Seasonal Academy vooral in het teken van de praktische voorbereiding op de aankomende hoogdagen voor de retail en e-commerce. In verschillende sessies werd concreet uitgelegd hoe bedrijven via SEO, SEA, YouTube en andere tools van Google de basis kunnen leggen voor een succesvol eindejaar. 

Eindejaarssfeer in augustus

De Retail Seasonal Academies vinden plaats in verschillende Europese landen. Voor de uitrol in België en Nederland rekende Google op de expertise van The Oval Office. En hoewel de zomer nog in het land was, werden het Google Digitaal Atelier in Brussel en ADAM’s ID in Amsterdam in een sfeervolle eindejaarsstemming ondergedompeld. 

Kerstbomen, menukaarten in kerstthema, een fotomoment op de schoot van Sinterklaas …  allemaal creatieve elementen om de retailers in de juiste sfeer te brengen en de centrale boodschap van het evenement kracht bij te zetten.  

Grote opkomst en lovende reacties

Met 80 aanwezigen in België en 129 in Nederland waren de evenementen een succes. En de reacties van de aanwezigen waren unaniem positief, zowel over de content als de organisatie.