Dynamische beleving voor LifeScan

Al meer dan dertig jaar zet LifeScan zich in om de levenskwaliteit van personen met diabetes te verbeteren. Om haar nieuwste bloedglucosemeter in de schijnwerpers te zetten, nodigde het bedrijf endocrinologen en diabetesconsultenten van over heel België uit voor een lanceringsevenement. The Oval Office creëerde een concept en verzorgde zowel het communicatietraject als de volledige eventorganisatie.

OneTouch, de ideale coach

Het concept van de avond was One Life, One Coach, One Touch. Diabetespatiënten vinden in de OneTouch Ultra Plus Reflect namelijk de perfecte coach die hen persoonlijke begeleiding biedt. Onder anderen Serge Crevecoeur, gerenommeerd Belgisch basketbalcoach, kwam in dat opzicht vertellen over de impact en het belang van coaching.

Kartonnen krukjes voor meer dynamiek

Het centrale concept werd ook doorgetrokken in de aankleding van de zaal. Zo ontwierpen we kartonnen krukjes in twee versies: één voor One Life en één voor One Coach. Leuke eyecatchers die meteen ook voor extra dynamiek tijdens de sessies zorgden en snel aan de kant konden worden geschoven voor de Tai Chi-initiatie tijdens de pauze. Een smart robot ondersteunde het innovatieve karakter van LifeScan en stimuleerde interactie.