hero-img

Creative The Netherlands

Wat doe je als Creative bij The Oval Office?

Als Creative bij The Oval Office werk je iedere dag aan toffe experience-driven communicatie concepten voor klanten als Randstad, Snapchat, YouTube, Google, Nintendo en bol.com. De meest uiteenlopende opdrachten vragen jouw frisse, creatieve blik en out-of-the-box perspectief; van event concept tot online campagne en van video tot merkactivaties. Je verrast klant en collega met krachtige en unieke concepten. Ze zijn effectief, slim en spraakmakend. Onderbouwd met een scherp geschreven rationale die naadloos aansluit op de strategische inzichten uit de briefing en het onderzoek.

Je hebt de verbeelding van een Art Director en de pen van een Copywriter. Je bent goed in het visueel doorvertalen van je concepten met designers. Pakkende titels schud jij uit je mouw, in Nederlands en Engels. Als Creative werk je jouw ideeën uit in visueel aantrekkelijke presentaties die je succesvol presenteert bij de klant. Samen met het team natuurlijk. Want om te komen tot het beste resultaat spar je vaak met de Creative Lead en werk je samen met strategen, designers, fotografen en videomakers, scriptschrijvers en andere creatieven en producenten. Je bent dus naast bedenker ook betrokken bij de realisatie van creatieve deelproducten: van videocontent tot stage design. Kortom: je bewaakt het concept van A tot Z.

 

Wat zijn je taken?

  • Je maakt mooi werk. Jij bedenkt en verfijnt creatieve concepten voor experience-driven communicatie projecten, in samenwerking met de Creative Lead. Concepten ontwikkel je vanuit strategische insights en werk je uit tot in detail. Dit doe je in een multidisciplinair team. 
  • Je verdiept je in het merk (brandguide). 
  • Je organiseert, leidt of neemt deel aan creatieve brainstorms en neemt die input mee in je conceptontwikkeling.
  • Je weet klanten te betrekken in je creatieve denkproces (met mooie en samenhangende presentaties), van CMO tot communications manager en product owner. 
  • Je stuurt creatieve makers aan zoals designers, UX’ers, videoproducenten, copywriters, etc.
  • Je deelt je inspiratie in de Creative Weekly met het hele creatieve team. 

 

Wie ben jij als professional?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Achtergrond in marketing & communicatie, art direction of concepting
  • Minimaal 2-5 jaar relevante werkervaring bij een vergelijkbaar bureau
  • Beschikbaar voor 32 tot 40 uur
  • Je spreekt Nederlands
  • Ervaring met ‘live’ communicatie (event ontwerp) is een pré
  • Je bent goed in creatie, hebt een goed gevoel voor design, art direction en copywriting (Nederlands en Engels!), maar kan ook strategie bijbenen
  • Je kunt werken met deadlines en binnen projectstructuren.
  • Je bent energiek, ondernemend, doortastend en jong van geest.
  • Je bent een teamplayer en draagt bij aan een positieve teamspirit en cultuur.

Wie ben jij als mens?

  • Je bent empathisch van aard en ziet altijd de mens eerst, pas daarna de professional.
  • Je vindt het leuk om jezelf te verbinden met iedereen binnen het 24-koppige team een goede connecties op te bouwen.
  • Je hebt een flinke dosis humor en houdt ervan om af en toe lekker te ‘ouwehoeren’ met anderen.
  • Je bent vooral lekker jezelf, meer heb je niet nodig!

 

Wat bieden wij jou?

  • Toffe merken als klanten om voor te werken, zoals bol.com, Google en Randstad.
  • Een cultuur die gebouwd is op plezier, verbinding en empathie.
  • Een goed salaris en opleidingsbudget.
  • De ruimte om te ondernemen en jezelf te ontwikkelen.
  • Hybride werken
  • Een gezonde huisgemaakte lunch (voornamelijk vegetarisch)
  • Een mooi kantoor middenin de Pijp, inclusief jukebox en pingpongtafel.
  • Het allergezelligste team met collega’s in 3 verschillende landen.
  • Regelmatige borrels, feestjes en uitjes met het team.

 

Wie zijn wij?

De wereld verandert. Snel. Maar er verandert niets aan de essentie van goede communicatie. Daar is één simpele reden voor: mensen willen zich verbonden voelen. Met elkaar en met merken. Merken waar ze al jaren van houden of merken die ze voor het eerst ontmoeten. Wij zorgen voor die verbinding. Van merk tot mens. En vice versa. For real.

Empathie. Het is meer dan een buzzword bij The Oval Office. Het is simpelweg ons DNA. We gebruiken empathie om campagnes te creëren die écht impact hebben op de doelgroep van onze klant. Wij nemen de tijd om in de schoenen van de mensen te gaan staan, om te weten wat hen drijft, inspireert, afstoot of aantrekt. Zo leren we de klant en haar doelgroep écht kennen. We omarmen empathie in alles wat we doen, want dat brengt het beste in mensen naar boven. En dus ook in merken.

The Oval Office zet de beleving van mensen centraal in elke campagne. Herinner je jouw eerste kus? Precies. Dat is wat we experience-driven noemen. Authentieke en creatieve communicatie die alles durft te mengen: live, social en digital, content en media over alle touchpoints heen. We zijn er trots op dat we voor A-brands mogen werken in heel verschillende sectoren, inclusief de non-profit en de overheid. Ons team van 80 Officers bundelt al haar talent in 8 expertises.

Jouw team

Wouter Boits
Wouter Boits
Founder - CEO
Nicolette Vink
Nicolette Vink
Managing Director
The Netherlands
Patricia Vergeer
Patricia Vergeer
Creative Lead
The Netherlands
Annette de Jong
Annette de Jong
Project Manager
Bart Corré
Bart Corré
Graphic Designer
Bob Bruinenberg
Bob Bruinenberg
Creative Strategist
Carmen  Gonzalez
Carmen Gonzalez
Graphic Designer
Carla Dudink
Carla Dudink
Finance Officer
Claudia Rutten
Claudia Rutten
Client Director
Jos Verwer
Jos Verwer
Graphic Designer
José Menzinga
José Menzinga
Project Manager
Kathy Kloos
Kathy Kloos
Senior Project Manager
Lisa Rozemuller
Lisa Rozemuller
Senior Campaign Manager
Lotte Roozekrans
Lotte Roozekrans
Strategist
Mark Woortman
Mark Woortman
Field Logistics Manager
Martijn van Eijk
Martijn van Eijk
HR Officer The Netherlands
Martin Smith
Martin Smith
Senior Project Manager
Melike Karabacak
Melike Karabacak
Campaign Manager
Monique  van der Wielen
Monique van der Wielen
Lead Live
Noor  van Imhoff
Noor van Imhoff
Campaign Manager
Susanne Bensdorp
Susanne Bensdorp
Campaign Manager

Jouw kantoor

Amsterdam
Tolstraat 199 1074 VJ Amsterdam