hero-img

Account Lead The Netherlands

Wat doe je als Account lead bij The Oval Office?

De account lead is de leidinggevende en eindverantwoordelijke voor, het nog samen te stellen, account team. In deze rol voelt de account lead zich verantwoordelijk voor het klantenbestand van het bureau van zowel bestaande als potentiële nieuwe klanten.

Samen met een nieuw team van accountmanagers zorg je ervoor dat alle klanten met lopende projecten tevreden klanten zijn en blijven. Je ziet en gebruikt kansen voor upselling of cross-selling. Daarnaast zoek je proactief naar mooie nieuwe merken om ons klantportfolio mee uit te breiden, gebruik makend van jouw netwerk of d.m.v. andere activiteiten die nieuwe leads genereren.

Je voelt je zelfverzekerd in de rol als leidinggevende en je kunt het talent van jouw team inzetten om het maximale uit de doelstellingen en uit de mensen van je team te halen. Je vindt het leuk om een nieuw team samen te stellen, mensen te begeleiden en hun de nodige kaders te geven.

Je zorgt dat er per klant een nauwkeurig accountplan ligt, dat er een strategie is voor het creëren van nieuwe business en mogelijkheden. Je bent een ondernemer in jouw vakgebied en met die instelling bouw je vanuit eigen initiatief, creativiteit en optimisme mee aan het groeien van The Oval Office. Met jouw houding en passende acties stuur jij TOO in een richting die aansluit bij de commerciële doelen van het bureau.

Hierbij hoort een gedegen plan om zichtbaarheid van TOO te vergroten bij onze doelgroep. Je werkt hierbij nauw samen met de MD en met de CCO van de groep. De account lead neemt zitting in het MT en denkt strategisch mee met de richting en positionering van The Oval Office.


Wat zijn je taken?

 

  • Aansturing en coachen van het (nieuwe) account team. Hierbij hoort ook recruitment, onboarding en het uitvoeren van de gesprekscyclussen met de account managers.
  • Input leveren voor de MT meetings op het gebied van strategie, omzetdoelen en team ontwikkeling.
  • Je zorgt dat er voor elke klant een accountplan ligt. (Uit laten voeren door team of zelf)
  • Je stelt proactief een plan samen voor de acquisitie van nieuwe klanten.
  • Je draagt actief bij aan de marketingcommunicatie van The Oval Office door mogelijke content te signaleren/produceren en te helpen bij contentontwikkeling om zo de naamsbekendheid van het bureau te vergroten.
  • Je creëert en ziet kansen om te netwerken en TOO in verschillende markten te positioneren.
  • Je ziet en gebruikt kansen voor upselling of cross-selling.
    Vanuit jouw strategische perspectief kijk je mee naar alle aanvragen met daarbij de positionering, capaciteit team en de rentabiliteit van het bedrijf in het achterhoofd.
  • Je fungeert als ambassadeur van TOO. Je werkt met plezier samen met je team en doet actief mee aan het behouden van prettige teamsfeer en gezelligheid op kantoor.


Wie ben jij als professional?


  • Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring bij een bureau in een strategische rol.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als account/sales manager.
  • In bezit van een bachelor of master.
  • Nieuwsgierig van aard en ondernemend.
  • Een kritisch oog en strategisch inzicht.
  • Proactief en energiek: je handen jeuken altijd.
  • Verbonden, wendbaar en je hebt een sterk inlevingsvermogen.
  • Je combineert creativiteit graag met gezond boerenverstand.
  • Je kunt uit de voeten met de Nederlandse taal.


Wie ben jij als mens?

  • Je bent empathisch van aard en ziet altijd de mens eerst, pas daarna de professional.
  • Je vindt het leuk om jezelf te verbinden met iedereen binnen het 24-koppige team en om goede connecties op te bouwen.
  • Je hebt een flinke dosis humor en houdt ervan om af en toe lekker te ‘ouwehoeren’ met anderen.
  • Je bent vooral lekker jezelf, meer heb je niet nodig!


Wat bieden wij jou?

  • Toffe merken als klanten om voor te werken, zoals bol.com, Google en Randstad.
  • Een cultuur die gebouwd is op plezier, verbinding en empathie.
  • Een goed salaris en opleidingsbudget.
  • De ruimte om te ondernemen en jezelf te ontwikkelen.
  • Hybride werken.
  • Een gezonde huisgemaakte lunch. (voornamelijk vegetarisch)
  • Een mooi kantoor middenin de Pijp, inclusief jukebox en pingpongtafel.
  • Het allergezelligste team met collega’s in 3 verschillende landen.
  • Regelmatige borrels, feestjes en uitjes met het team.


Wie zijn wij?

De wereld verandert. Snel. Maar er verandert niets aan de essentie van goede communicatie. Daar is één simpele reden voor: mensen willen zich verbonden voelen. Met elkaar en met merken. Merken waar ze al jaren van houden of merken die ze voor het eerst ontmoeten. Wij zorgen voor die verbinding. Van merk tot mens. En vice versa. For real.

Empathie. Het is meer dan een buzzword bij The Oval Office. Het is simpelweg ons DNA. We gebruiken empathie om campagnes te creëren die écht impact hebben op de doelgroep van onze klant. Wij nemen de tijd om in de schoenen van de mensen te gaan staan, om te weten wat hen drijft, inspireert, afstoot of aantrekt. Zo leren we de klant en haar doelgroep écht kennen. We omarmen empathie in alles wat we doen, want dat brengt het beste in mensen naar boven. En dus ook in merken.

The Oval Office zet de beleving van mensen centraal in elke campagne. Herinner je jouw eerste kus? Precies. Dat is wat we experience-driven noemen. Authentieke en creatieve communicatie die alles durft te mengen: live, social en digital, content en media over alle touchpoints heen. We zijn er trots op dat we voor A-brands mogen werken in heel verschillende sectoren, inclusief de non-profit en de overheid. Ons team van 80 Officers bundelt al haar talent in 8 expertises.

Jouw team

Wouter Boits
Wouter Boits
Founder - CEO
Nicolette Vink
Nicolette Vink
Managing Director
The Netherlands
Patricia Vergeer
Patricia Vergeer
Creative Lead
The Netherlands
Annette de Jong
Annette de Jong
Project Manager
Bart Corré
Bart Corré
Graphic Designer
Bob Bruinenberg
Bob Bruinenberg
Creative Strategist
Carmen  Gonzalez
Carmen Gonzalez
Graphic Designer
Carla Dudink
Carla Dudink
Finance Officer
Claudia Rutten
Claudia Rutten
Client Director
Jos Verwer
Jos Verwer
Graphic Designer
José Menzinga
José Menzinga
Project Manager
Kathy Kloos
Kathy Kloos
Senior Project Manager
Lisa Rozemuller
Lisa Rozemuller
Senior Campaign Manager
Lotte Roozekrans
Lotte Roozekrans
Strategist
Mark Woortman
Mark Woortman
Field Logistics Manager
Martijn van Eijk
Martijn van Eijk
HR Officer The Netherlands
Martin Smith
Martin Smith
Senior Project Manager
Melike Karabacak
Melike Karabacak
Campaign Manager
Monique  van der Wielen
Monique van der Wielen
Lead Live
Noor  van Imhoff
Noor van Imhoff
Campaign Manager
Susanne Bensdorp
Susanne Bensdorp
Campaign Manager

Jouw kantoor

Amsterdam
Tolstraat 199 1074 VJ Amsterdam