De kracht van empathie
Empathie, het vermogen om mee te voelen met elkaar, om elkaar aan te voelen en te begrijpen, is iets wat ons als mens onderscheidt van alle andere levende wezens. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat het mee de basis vormt van alle communicatie. Van mens tot mens, van merk tot mens en van werkgever tot werknemer. En we zijn daarvan overtuigd omdat we het hebben onderzocht, samen met InSites Consulting, met als resultaat de Empathy Value Index™ (EVI).
Ontdek hieronder de kracht van empathie voor jou als werkgever om sterker te connecteren met je medewerkers, of als merk met je consument.
De kracht van empathie op de werkvloer
De wereld verandert snel en dat vertaalt zich ook op de werkvloer. Een algemeen gevoel van dreigende onzekerheid is de realiteit. Met empathie kunnen werknemers hierop een antwoord bieden. In de Empathy Value Index™ Employer edition worden vijf pijlers beschreven die bepalend zijn om medewerkers aan te trekken en betrokken en tevreden te houden.
Lees meerOntdek de kracht van empathische merken
De consument van vandaag is kritisch en verwacht van merken dat ze een positieve impact hebben op hun leven door te laten zien dat ze hen begrijpen en er ook naar te handelen. De Empathy Value Index™ Brand edition definieert 4 pijlers waarmee merken een authentieke langetermijnrelatie met de consument kunnen opbouwen.
Lees meer