hero-img

De prioriteiten voor visie 2050 10 beleidsdomeinen, 72 entiteiten en 6,5 miljoen burgers.

Met Visie 2050 wil de Vlaamse overheid de transitie naar een inclusieve, welvarende, innovatieve en duurzame regio versnellen. Onze samenwerking beslaat tien verschillende beleidsdomeinen, van onderwijs tot mobiliteit, en omvat ook het hele spectrum van grafische communicatie.

We zijn verantwoordelijk  voor alle online en offline communicatie voor de 72 entiteiten die de verschillende overheidsdepartementen en agentschappen omvatten. Informatie en gedragsverandering, dat is de rode draad door al de campagnes.

Wij verbinden de Vlaamse Overheid met 6.629.143 burgers. For real.

WEGWERKZAAMHEDEN OP KOMST

Blijf niet steken. Maak er een vlotte en veilige rit van, zonder file.

De Vlaamse overheid wil transport vlotter, veiliger en milieuvriendelijker maken. Met zo'n 32 grote bouwwerven gepland op de snelwegen tussen 2018 en 2020, moesten we een campagne bedenken die automobilisten aanmoedigde om de info-site te raadplegen.

Billboards, premium website banners, social video's en zelfs pauzeknop-advertenties op tv hielpen mee om er een natuurlijke reflex van te maken: snel even de site checken voordat je achter het stuur kruipt.

HELDERE CLASSIFICATIES

Sex, drugs en rock ‘n roll of… family size popcorn?

In 2020 voerde de Vlaamse overheid, samen met de Franse en Duitstalige Gemeenschap en de Brusselse Gemeenschapscommissie, een nieuw classificatiesysteem in voor films in de Belgische bioscopen, ter vervanging van de oude labels.

The Oval Office was verantwoordelijk voor de nationale lancering, de PR-strategie en de campagne in de drie landstalen. Vertrekkend van één enkele naam in de drie talen, legden we de strategische basis voor aanpak, boodschap, concept, gesegmenteerde campagne en PR.

EEN PRIMEUR

Persconferentie door 5 ministers

1.000.000

Cinema bezoekers

NIEUWE HUUROVEREENKOMST

We maken burgers wegwijs in het nieuwe huurdecreet

Toen er in 2019 een gloednieuw huurdecreet zat aan te komen, moesten verhuurders en huurders hun nieuwe rechten en plichten leren kennen. Een reeks tongue-in-cheek online video's, radiospots en geanimeerde billboards in hubs van het openbaar vervoer leidden de mensen naar de dedicated website.

We zetten alles op alles om het decreet te vertalen naar duidelijke boodschappen voor elke doelgroep, met de juiste eyecatchers erbij. Het is precies de herkenbaarheid die van de campagne zo een groot succes maakte.

JIJ HEBT STIJL.
EEN HUISSTIJL!

Schrijven aan een gemeenschappelijk verhaal.

De Vlaamse overheid werkte met zoveel grafisch ontwerpers en design-experts dat ze er haar eigen huisstijl soms bijna niet meer in herkende. Dringend behoefte dus aan een duidelijke brand guideline.

We ontwikkelden een krachtige en onmiddellijk herkenbare huisstijl, gestut door de baseline 'Jij hebt stijl. Een huisstijl!’ We maakten de campagne extra herkenbaar en toegankelijk door overheidsmedewerkers als modellen in te zetten. Een schot in de roos, want de nieuwe look en feel werd onmiddellijk opgepikt.