hero-img

Excessively me De samenwerking die niet stuk kan.

Galeries Lafayette is dé referentie binnen de Franse luxewarenhuizen. Ze hebben de 19de-eeuwse fashion retail uitgevonden en bleven ook daarna de trends bepalen als het om vernieuwende winkelbeleving ging. Om de vaste klanten écht te binden aan het merk hebben we een nieuwe boost gegeven aan het ‘Mes Galeries’ loyalty-programma, met een campagne die de creatieve persoonlijkheid van het merk verrassend in de verf zet.

Net zoals de klant van Galeries Lafayette namen we geen blad voor de mond. De tagline ‘Excessively me’ werd de basis van een nieuwe loyalty campagne waarin individualiteit werd benadrukt en de klant centraal stond. We spraken daarom in de eerste persoon — die van de klant — en pasten de zin steeds weer aan met een vrijpostige en ondeugende twist. Zo konden we de klanten verbinden met een merk dat even creatief en onbevangen is als zijzelf.

We versterkten de vormgeving met opvallende graphics en een gedurfde, kleurrijke merkidentiteit die heel herkenbaar was. Het nieuwe loyalty programma en de lanceringscampagne barstten van energie, vrijheid en empowerment.

Wij verbinden Galeries Lafayette met fashionistas. For real.

DE XXL POWER GENERATOR

Een grafisch universum dat buiten de lijntjes durft te kleuren doet veel. Het onderstut het hele gamma van print en nieuwe media. Door een nauwe samenwerking met de afdelingen marketing, communicatie en design, waren we verzekerd dat het nieuwe loyaltyprogramma “Mes Galeries” een schot in de roos werd.

Het lanceringsweekend, aangekondigd door een XXL affichage campagne in heel Frankrijk en in alle winkels, gaf een enorme boost. Slechts in twee weekenden zijn duizenden nieuwe mensen lid geworden  in de 54 deelnemende winkels.

2000

Nieuwe leden voor het loyalty-programma in amper 4 dagen bij Galeries Lafayette Haussmann.

5%

Meer klanten in één maand dankzij het “Mes Galeries” programma.