IMPULSE 7 | UIT HET OOG, IN HET HART

Geschreven door Evy Donse, Client Service Director

 

Leuker om mee te werken

Je medewerkers zijn je belangrijkste kapitaal. Dat weet iedereen die een (eigen) bedrijf leidt of een afdeling HR. Betrokken -of beter nog: bevlogen- medewerkers kunnen vanuit die betrokkenheid enorm veel waarde toevoegen aan een organisatie. Ze weten wat ze moeten doen en ze doen dat goed. Ze stimuleren en motiveren hun collega’s. Ze dragen de waarden van de organisatie uit en fungeren zo als de beste ambassadeurs die je je kunt denken. En ze zijn leuker om mee te werken, laten we dat ook niet vergeten.

Een soort van familie

Maar, die betrokkenheid ontstaat niet vanzelf. Daar moet je als bedrijf een goede strategie voor ontwikkelen en flink in investeren. Die noodzaak was er altijd al, maar werd de laatste jaren alleen maar sterker doordat steeds meer mensen af en toe een dagje thuis gingen werken. En de Covid-19 pandemie gooide daar nog eens een schepje bovenop.

Want hoe houd je je medewerkers betrokken, en hoe geef je ze het gevoel onderdeel te zijn van een soort van familie als ze elkaar maar nauwelijks zien, of alleen via een beeldscherm? 

Verbondenheid

Je kunt ze natuurlijk aan je verbinden door ze voortdurend kennis en informatie te verstrekken. Maar zou het niet veel beter werken als je ze die verbondenheid laat ervaren? Met andere woorden: als je ze een experience laat ondergaan? 

Om dit te illustreren, hebben we ons eigen Employee Experience model ontwikkeld:

Ongekende mogelijkheden

Een experience is namelijk een geweldige manier om je medewerkers niet alleen op kennisniveau te bereiken, maar vooral ook op een emotioneel niveau. En daar -zo blijkt uit tal van onderzoeken- heeft je boodschap meer impact, beklijft hij beter, en is dus uiteindelijk effectiever en duurzamer.

Een live experience is in deze tijd natuurlijk wat ingewikkeld, maar online kan er veel meer dan je denkt. Zo ontwikkelden we voor het 60-jarig bestaan van Randstad een wereldwijde campagne met onder andere een online show met lokale chats, matchmaking, een online teamspel. Medewerkers van over de hele wereld kwamen met elkaar in contact waardoor we een nadeel konden ombuigen in een voordeel. 

 

Wil je hier meer over weten? Stuur mij een e-mail.

Challenged?

Leave your contact details and download our key insights to see how you can add an emotional impulse to your campaign.