IMPULSE 4 | UIT HET BOEKJE

                          Geschreven door Patricia Vergeer creative @  The Oval Office Nederland
Patricia Vergeer

Even er helemaal uit

Dankzij wifi zijn we tegenwoordig altijd en overal met iedereen verbonden. Meestal is dat fijn, maar soms zou je ook wel eens "niet" verbonden willen zijn, er even uit willen stappen, onbereikbaar zijn. Voor KitKat is dat er even uitstappen al meer dan zestig jaar onderdeel van hun merkidentiteit: Have a break, have a KitKat. Daarom is hun campagne rond de No Wifi Zone ook zo briljant. Een tekstbord en een bankje markeren een plek waar het wifi-signaal wordt geblokkeerd en waar je even kunt gaan zitten om ongestoord te doen waar je anders niet aan toekomt. De krant lezen, je verdiepen in een boek, of een echt gesprek aangaan. Oftewel: Have a break... 

Helemaal uit het boekje dus, van O’Sullivan en Spangler in dit geval, omdat hij alle essentiële stappen bevat die volgens hen voor een belevingsgerichte campagne noodzakelijk zijn:

  1. De merkbeleving staat centraal
  2. De consument doet actief, emotioneel en sociaal mee aan de campagne
  3. De merkwaarden worden tastbaar door de beleving
  4. Het merk laat haar maatschappelijke functie zien, zij is meer dan alleen een product

Het merk en de waarden meebeleven

Bij The Oval Office houden we erg van dit type belevingsgerichte communicatie waarbij alle zintuigen, emotie en interactiviteit worden gecombineerd tot een bijzondere ervaring voor de consument. Een ervaring waarin hij of zij het merk en de waarden die daarbij horen echt aan den lijve kan voelen, helemaal kan meebeleven. Deze campagne hebben we weliswaar niet zelf gemaakt, maar we laten hem toch graag zien omdat hij een perfecte illustratie is van wat belevingsgerichte communicatie kan doen.

Nog meer best practices

En nu we dan toch bezig zijn om de schoolmeester uit te hangen laten we graag nog wat meer best practices zien, waarvan we de laatste, die voor Seat Ateca, zelf hebben gemaakt.

lees verder

Challenged?

Leave your contact details and download our key insights to see how you can add an emotional impulse to your campaign.