IMPULSE 3 | GUILTY PLEASURES EN ANDERE BEHOEFTE

jupiler 0,0% can you taste the difference?
                  Geschreven door Susanne Bensdorp content producer @  The Oval Office Nederland
Susanne Bensdorp

Wel of geen alcohol

Op ieder feestje kom je ze wel tegen: mannen (tja, het zijn toch echt bijna altijd mannen) die met veel bravoure beweren dat ze feilloos een alcoholvrij biertje kunnen onderscheiden van een gewoon biertje. Dus toen we bij The Oval Office werden gevraagd om voor Jupiler 0.0 een activatie te ontwikkelen waren we er snel uit en organiseerden we op een festival een blindproeverij waarin de zelfbenoemde bierkenners zich konden bewijzen. Wel of geen alcohol, that was the question.

Uitgaan van de mensen die we willen bereiken

Deze aanpak lijkt achteraf heel logisch en misschien zelfs voor de hand liggend. Maar ook deze campagne werd ontwikkeld volgens onze vertrouwde human-centric strategie. Die houdt in dat we niet uitgaan van de kwaliteiten van een product, maar dat we beginnen bij de ideeën, behoeften en overtuigingen van de mensen die we willen bereiken. Alleen op die manier - en daar zijn we heilig van overtuigd - kun je als merk een betekenisvolle relatie opbouwen met je klanten of doelgroep. Kun je ze laten ervaren dat jouw merk of product een zinvolle aanvulling is voor hun leven.

Van briefing tot inspirerende ervaring

Aan de basis van ons strategisch model staat daarom de "experience briefing". Hierin bakenen we de doelgroep af en bepalen we wat het effect van de campagne zou moeten zijn. Deze inzichten combineren we vervolgens met de beloften van het merk of het product en zo komen we uiteindelijk tot een "experience concept". Een aanpak die bij de doelgroep leidt tot een inspirerende ervaring die haar stevig en emotioneel verbindt met het merk.

Geen alcohol? Je meent het….

En die bierdrinkers? Wat waren er velen verrast, of misschien zelfs onthutst, dat ze geen gewoon biertje hadden geproefd, waar ze van overtuigd waren, maar een echte 0.0. Een ervaring die ze niet licht zullen vergeten en waar ze nog vaak aan zullen denken voor het schap in de supermarkt, of aan de bar in het cafe.

Challenged?

Leave your contact details and download our key insights to see how you can add an emotional impulse to your campaign.