HET SUCCES VAN DE INTERACTIEVE THUISBEZORGD.NL AWARDS 2020

geschreven door Ruben Brama, Senior Projectmanager

 

Begin februari 2021 werden de Thuisbezorgd.nl Award 2020 uitgereikt via een livestream vanuit het Gooiland Theater in Hilversum. Samen met Thuisbezorgd.nl zijn we erin geslaagd om het gevoel van het unieke samenwerking met de restauranteigenaren over te brengen door de interactie aan te gaan en de geweldige prestaties van de restaurants te belonen met een Award. Lees verder hoe we dit hebben aangepakt in tijden van een pandemie.  

Dit jaar waren de Thuisbezorgd.nl Awards anders dan andere jaren. Het eerder bedachte concept om Awards aan restaurants uit te reiken bleef overeind, maar werd voor de 2020 editie in een nieuw online jasje gestoken. Het thema van de show was “ontdek het beste!”, waarbij de beste restaurants per geselecteerde stad en categorie bekend werden gemaakt. Daarnaast kon dit jaar ook ‘het beste’ ontdekt worden over de topics duurzaamheid en social media. 

Interactieve Award show

In aanloop naar de Thuisbezorgd.nl Award show hebben we naar alle genomineerde restauranteigenaren een speciaal party pakket opgestuurd. In dit pakket zaten drankjes, snacks, confetti en interactie kaarten voor tijdens de Award uitreiking. Met deze interactiekaart konden de genomineerden, die online via Zoom in de show te zien waren, hun mening geven over diverse stellingen. De overige (niet genomineerde) restauranteigenaren keken mee via een livestream op de Thuisbezorgd.nl website. Zij konden reacties, felicitaties en antwoorden delen via een live chat. Zo konden ze bijvoorbeeld prijzen winnen door antwoord te geven op een van de drie prijsvragen. Een sidekick hield de live chat bij tijdens de show, waardoor er direct interactie plaatsvond met het publiek. 

Duurzaamheid en social media

Naast interactie met de kijkers en het uitreiken van de vele Awards, was er ook ruimte voor inhoudelijke items over duurzaamheid en social media. Twee belangrijke onderwerpen waar restauranteigenaren steeds meer mee te maken krijgen. 

In een inspirerende video over duurzaamheid, waar de restauranteigenaar centraal stond, werd het publiek bewust gemaakt van de voordelen van duurzame producten en de noodzaak om hier naar over te stappen aangezien er per 3 juli 2021 een nieuwe wet ingaat over de restrictie op wegwerpplastic.

Daarnaast was er een interview met Dino Amelsbeek, eigenaar van The Burger Maffia, over hoe hij social media gebruikt heeft in 2020 en vandaag de dag. Zijn bedrijf is gestart in tijden van COVID-19 en hij heeft daarom voornamelijk social media gebruikt om zijn doelgroep te bereiken. 

Thuisbezorgd.nl CEO Jitse Groen was ook van de partij en gaf in een interview zijn visie op o.a. de huidige pandemie struggles, de unieke samenwerking met de restaurants en hoe de toekomst van maaltijdbezorging eruit gaat zien. 

Rol van The Oval Office

The Oval Office was verantwoordelijk voor het bepalen van de strategie en het ontwikkelen van het thema, uiteraard in samenspraak met het Thuisbezorgd.nl team. Daarnaast lagen de show regie, het schrijven van het show script, de communicatie, content/video creatie en de organisatie & productie in onze handen. We hebben er gezamenlijk voor gezorgd dat het thema volledig werd geïntegreerd tijdens de Award show. Het was een show vol interactie, plezier en inhoudelijk touch en is zeer goed ontvangen door de kijkers en genomineerden. Een succes dus!

Ben jij ook op zoek naar een interactief concept voor jouw (online) event? Neem contact met me op!

Challenged?

Leave your contact details and download our key insights to see how you can add an emotional impulse to your campaign.