FOD Volksgezondheid waarschuwt voor de gevaren van chemische huishoudproducten

Eva VerhofstadtDoor Eva Verhofstadt, Expert Media & Campaigns

Door de coronacrisis hebben we meer dan ooit chemische huishoudproducten zoals bleekwater, handgels en andere ontsmettingsmiddelen in huis. Daardoor is ook het aantal ongevallen de laatste maanden gestegen. Om die trend tegen te gaan, start The Oval Office deze week in opdracht van de FOD Volksgezondheid en het Antigifcentrum een nationale sensibiliseringscampagne onder de slogan Lezen voor gebruik.

Je eerste zet? Lees het etiket!

Jaarlijks gebeuren er in België ongeveer 10.000 ongevallen met chemische huishoudmiddelen. Vaak zijn kinderen het slachtoffer en de gevolgen kunnen ernstig zijn. Met de Lezen voor gebruik-campagne willen de FOD Volksgezondheid en het Antigifcentrum tonen hoe je ongevallen met chemische producten kan vermijden.

Lezen voor gebruik kan namelijk levens redden, en dat wist het creatief team van The Oval Office ook visueel duidelijk maken aan de hand van de terugkerende googly eyes in de campagnebeelden.

Nationale sensibiliseringscampagne

De campagne richt zich op Belgen in het algemeen, met een focus op ouders met jonge kinderen en doe-het-zelvers. Om zowel het grote publiek als de niche-doelgroepen te bereiken, werkten de (social) media- en campagne-experts van The Oval Office een strategisch mediaplan uit met radiospots en printadvertenties, aangevuld met een uitgebreide sociale mediacampagne en een samenwerking met Dobbit waarbij klussers live doe-het-zelf tips en advies kunnen krijgen over o.a. het veilig gebruik gevaarlijke producten.

De campagne loopt nog t.e.m. de eerste week van november.

 

 

Credits

Client: FOD Volksgezondheid
Client contact: Jona De Leye
Agency: The Oval Office
Account team: Line Reynaert, Eva Verhofstadt, Marie-Julie Dellaert
Strategy: Jurgen Van Damme
Creative: Ellen Van de Gehuchte, Tom De Vliegher
Social: Egon Buyck
Radio: Sonhouse

Challenged?

Leave your contact details and download our key insights to see how you can add an emotional impulse to your campaign.