TK Maxx

Retail experiences

TK Maxx, dat is merkkleding en designermode voor prijzen die 60% lager liggen dan in de grote warenhuizen. Om de opening van hun nieuwe winkels in Nederland kracht bij te zetten, zette The Oval Office voor hen een belevingsgerichte campagne op, met een sterke combinatie van influencer marketing, shopper activation en evenementen.

Brand activation (online) Events Media & Campagnes

Om buzz te creëren rond de opening van de winkel in Amsterdam, stuurden we een herkenbare TK Maxx-bezorger door het drukke centrum van de stad. Met een trolley vol dozen van de bekendste modemerken liep hij door straten als de Dam, het Leidseplein en het Spui. Duizenden mensen zagen hem lopen. En meer dan de helft daarvan nam deel aan de onlinewedstrijd die eraan gekoppeld was. We organiseerden ook een pop-up modeshow in het stadscentrum die heel wat hoofden nieuwsgierig deed omdraaien. En zo brachten we de typische winkelervaring bij TK Maxx in beeld.

En de influencers? Die nodigden we uit voor de opening in Arnhem voor een bijzondere vipavond. Snackend en nippend ontdekten zij al aan de vooravond van de opening het TK Maxx-aanbod. Bij de opening de volgende ochtend stonden er merkambassadeurs klaar in de winkels om de grote groepen nieuwsgierigen te verwelkomen en hen wegwijs te maken. Een andere groep hosts nodigden toevallige passanten uit voor een spelletje Treasure Hunt. Die moesten op zoek naar schatten in de stad die ze konden inruilen voor vouchers van 5, 10, 20 en zelfs 100 euro. Door het spelelement te integreren in de opening van de winkels, ontstond een bijzondere shoppingervaring. Deelnemers ontdekten op een speelse manier het merk en de winkel, en werden zo klanten.

De merkambassadeurs bleven hun rol spelen tot enkele maanden na de opening. Ze zetten TK Maxx regelmatig in de kijker en trokken nieuwe klanten naar de winkels.

Susanne
Susanne Bensdorp Content Producer
The Oval Office

We maakten van de opening van de winkels echte experience-driven communicatiemomenten. Die zorgden voor meer merkbekendheid en triggerden mensen speels om de troeven van TK Maxx zelf in de winkels te komen ontdekken.