SD Worx

INTIMATE
CONCERTS

AWARDS & RECOGNITION

Voor de Intimate Concerts-campagne ontvingen we de Bea World Grand Prix op het Bea World Festival in 2019.

Vrijdagavond 12 oktober 2018 om 20.00 uur. In 81 Belgische huiskamers wachten de genodigden ongeduldig tot Flip Kowlier, Blanche, Sioen of 1 van de 81 andere Belgische topartiesten aan zijn set begint. Het licht gaat uit, de kaarsen gaan aan en de glazen worden nog eens gevuld. Laat de SD Worx KMO Intimate Concerts beginnen!

(online) Events Employee communication Media & Campagnes Digital & Social

Intimate concerts

Om de 15de verjaardag te vieren van de SD Worx-afdeling voor kleine en middelgrote bedrijven, daagde de hr-expert The Oval Office uit om een merkbeleving uit te werken die symbool staat voor de nauwe band tussen medewerkers en klanten. Onze creatieve teams kwamen op het idee om die klanten uit te nodigen voor een exclusief verrassingsoptreden. Niet in een klassieke concertzaal, maar in de huiskamers van SD Worx-medewerkers!

SD Worx was enorm verrast door het concept en gaf ons groen licht. Onze eerste opdracht: huiskamers vinden. Meer dan honderd medewerkers reageerden meteen op de eerste oproep en stelden hun woonkamer ter beschikking voor een huisconcert. Daarna nodigden we de klanten van SD Worx uit op de Intimate Concerts. In een mum van tijd schreven meer dan 1600 nieuwsgierigen zich in.

Op 12 oktober 2018 vonden er in heel België 81 huiskamerconcerten plaats met optredens van onder anderen Flip Kowlier, Guy Swinnen, Blanche, Sioen, Tom Kestens, Alice on the Roof, Jean Bosco Safari en Roscoe.

Dat de Intimate Concerts in de smaak vielen, bleek al snel in de Facebookgroep die we voor de gelegenheid aanmaakten. Tegen het einde van de avond stonden er al 400 enthousiaste berichten op de tijdlijn, met heel wat foto’s en filmpjes erbij. De hashtag #IntimateConcerts was trending.

LUC VAN PRAET MARKETING DIRECTOR SD WORX

The Oval Office slaagde erin om een campagne te creëren die helemaal in de lijn ligt van onze ‘proxy’-waarden: respect, proximiteit, empathie en trots. We zagen het concept dan ook helemaal zitten. Maar om eerlijk te zijn hadden we nooit gedacht dat het zo’n succes zou worden, met een geweldig engagement van onze medewerkers en fantastische reacties van onze klanten. Het was een bijzonder succesvolle avond!

Challenged?

Leave your contact details and download our key insights to see how you can add an emotional impulse to your campaign.