Randstad

Let Your Heart Speak

Human Forward: daarvoor staat Randstad. Als wereldleider in hr-diensten, combineert Randstad zijn passie voor mensen met de passie voor technologie. Daarmee helpen ze mensen en organisaties in de hele wereld om het beste in zichzelf naar boven te halen.

Employee communication Digital & Social

Met Randstad With Heart brengt het bedrijf die missie tot leven. Het programma werd gelanceerd in 2018 en maakt het voor de 38.000 medewerkers van Randstad mogelijk om zich – onder werktijd – 8 uur vrijwillig in te zetten voor een goed doel naar keuze. Zo doneert Randstad jaarlijks 300.000 uren aan organisaties en vrijwilligersprojecten.

Om Randstad-medewerkers warm te maken voor het programma, creëerden onze experts in employee communication de campagne Let Your Heart Speak. Iedereen bij Randstad kreeg hartvormige folders en cadeaukaarten aan hartjesballonnen. Die stonden symbool voor de 8 uur vrijwilligerswerk.

Op The Buzz, het interne communicatieplatform van Randstad, lieten we de campagne verder leven. Op de dag van de lancering van de campagne postten medewerkers foto’s van zichzelf met hun ballon. En we publiceerden regelmatig het aantal gewerkte vrijwiligersuren, per persoon en per team. Zo kon iedereen de voortgang volgen.  Van diverse acties werden indringende video’s ter inspiratie gedeeld. Bijvoorbeeld van Judith die blinde mensen begeleidt bij het joggen.

CEO van Randstad Jacques van den Broek werd actief betrokken bij de campagne. In een videoboodschap daagde hij de medewerkers uit om te laten weten welke projecten de steun van Randstad, en hemzelf in het bijzonder, verdienden en waarom. Uit al die inzendingen werd een winnend initiatief gekozen. Daaraan spendeerde Jacques zijn 8 uren vrijwilligerswerk.

 

Bart Van Wanrooij
Bart van Wanrooij Managing Partner
The Oval Office

Dat een internationaal bedrijf als Randstad investeert in maatschappelijke betrokkenheid is fantastisch. Want zij hebben zoveel kennis en ervaring in huis die ze kunnen delen met mensen en organisaties in de wereld. Precies door die oprechte en authentieke waarden in het bedrijf kwamen we op het concept voor de campagne Let Your Heart Speak. Geen hippe slogan deze keer, maar een heel menselijke oproep om je hart te laten spreken. En dat heeft tot prachtige resultaten geleid.

Randstad