23 minuten

Welk communicatiemiddel biedt je de mogelijkheid om 23 minuten lang rechtstreeks met je publiek te communiceren? Volgens een studie door de KK Association of Publishing Agencies lezen mensen gemiddeld 23 minuten (1380 seconden!) in een sponsored of bedrijfsmagazine, terwijl een tv- of radiospotje slechts een aandachtspanne van 20 tot 30 seconden kan garanderen. Magazines focussen op een langdurige relatie met uw (potentiële) klanten of werknemers. Ze bieden u voldoende ruimte om verschillende boodschappen en nuttige productinformatie mee te geven op een heel voordelige manier. Zo merken we dat steeds meer bedrijven investeren in een eigen magazine. Ze zien het als een doeltreffend en aantrekkelijk middel om hun publiek te prikkelen en ze aan hun merk te binden. Hoewel lezers weten dat zo’n magazine een marketingmedium is, lezen ze graag merkinhoud die inspireert, informeert en ontspant. Door hun activiteiten in een meer redactioneel formaat voor te stellen, kunnen bedrijven zich profileren als deskundigen in hun domein. Bovendien zijn ze zo een bron van nuttige informatie voor hun publiek en versterken ze hun merkverhaal in een gecontroleerde omgeving.

Een magazine kan ook de live-ervaring versterken en verlengen. Het biedt een merk de mogelijkheid om zijn publiek vóór of na een evenement te prikkelen met aantrekkelijke en inspirerende content die verband houdt met het merkverhaal.

Lees er meer over

Bekijk enkele magazines van onze hand:

Antwerp Powered By Creatives

iPSA

Le Monde du Café

 

 

 

[instagram-feed sortby=random]